מה ההבדל בין החלקות השיער השונות?

ההבדל בין החלקה אורגנית, החלקה יפנית והחלקת קרטין

הדפסה

דירוג משתמשים: 4 / 5

Star activeStar activeStar activeStar activeStar inactive
 

לא מעט נשים וגברים פונים למספרה לצרכי החלקת שיער קבועה כזו או אחרת. בשנים האחרונות התופעה מתרחבת כשהחלקות שיער מסוגים שונים נכנסות לשוק, מציעות טיפול בריא יותר ומזיק פחות לשיער ובכך גם מרחיבות את קהל היעד הפוטנציאלי. אם בעבר לא בכל סוגי השיער ניתן היה לבצע החלקה קבועה מוצלחת, היום התחום הרבה יותר נגיש וידידותי לסוגי שיער מגוונים.

נכון שטיפולי החלקת שיער הפכו להליך נורמטיבי ונפוץ, אך הרבה מהמידע לא לגמרי ברור ומונגש לציבור. סוגי ההחלקות, אופי הטיפול ושגרת הטיפוח שלאחר ההחלקה... כבר הלכנו לאיבוד. במאמר הזה תבינו בדיוק מי נגד מי, על מה מעצב השיער שלכם מדבר כשהוא מזכיר החלקה יפנית, החלקה אורגנית או החלקת קרטין ומה לעזאזל ההבדל בניהן? אבל הכי חשוב, באיזו החלקת שיער כדאי לכם לבחור, כך שתתאים לשיער שלכם באופן ספציפי ותביא לתוצאה המוצלחת והבריאה ביותר?

החלקת שיער יפנית

מקורה של ההחלקה היפנית קשור במודל היופי הקיים ביפן, שהוא לא פחות מאשר שיער חלק בסגנון מקלות. שיערן של היפניות הוא חלק באופן טבעי, אך לקראת גיל 40 נוצר לעיתים קרזול קל באיזור העורף, תלתל קטן שמטריד את יפן כולה.

בעקבות התופעה ובניסיון לפתור את בעיית התלתול העורפי, נרתמו היפניות למשימה ופיתחו טכנולוגיה המבוססת על החדרת חומר מחליק פעיל, הגורם לשינוי אופי השיערה ובכך מחליק אותה בחזרה למצב הישר הצעיר. החלקת שיער יפנית צברה הצלחה מסחררת וכיום כידוע היא מפורסמת ברחבי העולם, הרבה מעבר לגבולות עורפן המתולתל של היפניות ביפן. מאפשרת למתולתלות רבות לעבור למצב חלק ולהנות משיער קל לסידור ושאינו דורש התעסקות, קרמים או מחליקים יומיומיים למיניהם.

כל כמה זמן מחדשים?

חידוש של החלקה יפנית הוא על פי מהירות הצמיחה. השיער שעבר החלקה אינו יחזור למצבו המתולתל והוא אכן חלק לצמיתות, אך את השיער החדש שצומח יש להחליק מחדש פעם בחצי שנה לערך. לעיתים סוג התלתלים הטבעיים משפיע על זמן חידוש ההחלקה הרצוי, שיער גלי עשוי לא להפריע בצמיחת השורשים בעוד שיער מקורזל ייצור מראה לא אחיד בשיער ויחייב חידוש. את ההחלקה היפנית ניתן לחדש רק כשיש שורשים בצמיחה של 5 סנטימטרים לפחות.

סוגי שיער שמתאימים להחלקה יפנית

ההחלקה היפנית מתאימה לכל סוגי השיער – גלי, מתולתל, מקורזל, צבוע, שבור, פגום, דק או עבה. היא לא מומלצת לביצוע בשיער שעבר הבהרה או צביעה של גוונים.

החלקה היפנית מכילה חומרים משקמים לשיער שמונעים את הפגיעה בו במהלך החדרת החומרים המחליקים. לאחר ההחלקה השיער נראה בריא ומבריק למרות שעבר תהליך כימי לא פשוט.

שגרת טיפוח לאחר החלקה יפנית

לאחר תהליך ההחלקה כולו (כולל שבועיים של שמירה על השיער פזור ומניעה מחפיפה תכופה) ניתן לחזור לשגרה. ההחלקה לא תלך לשום מקום, ניתן להרטיב את השיער, להסתרק, לחפוף, לשחות בבריכה ובים ואפילו להשתמש בבייביליס ולחזור קצת לתלתלים.

בריאות וסכנות להריון

החומרים הכימיים של ההחלקה עצמה אינם נוגעים בקרקפת בעת הטיפול, אלא רק בשיער עצמו, לכן אינם מסוכנים לבריאות גם לא בנשים בהריון. מצד שני, מכיוון שמדובר בהליך כימיי עם ריחות חזקים, מומלץ שלא לבצע תהליכי החלקה בשליש הראשון להריון כדי להימנע מבחילות.

מחירי החלקה יפנית

החלקה יפנית יקרה מהחלקות אחרות, אך במקביל היא נותנת תוצאות טובות במיוחד גם לסוגי שיער מאתגרים כגון שיער עבה, מקורזל ומתולתל בסגנון אתיופי או אפרו. המחירים עשויים להשתנות ממעצב למעצב אך חשוב לא להתפתות למחירים הנמוכים לפני שבדקתם שמדובר במעצב שיער מומחה ומנוסה. מדובר בחומרים כימיים ותהליך מורכב שדורש ידע והכשרה, עבודה לא נכונה עלולה לפגוע בשיער בצורה בלתי הפיכה.

חסרונות החלקה יפנית

מחיר ההחלקה היפנית הוא מהגבוהים ביותר בין כל החלקות השיער הקבועות, אומנם מדובר בהחלקה החזקה מכולן אבל המחיר עלול להכריע את הכף בעת בחירת החלקה רצויה.

 

החלקת קרטין

החלקת הקרטין היא בעצם ציפוי שקוף ומבריק שמוצמד אל השיער בתהליך של חימום, ובכך מכביד עליו וגורם לו להתיישר. תהליך החלקת הקרטין כולל שימוש בפורמלין שהוא חומר מסרטן, כך שאם בחרתם לבצע החלקת שיער בטיפול קרטין, חשוב לוודא שמינון הפורמלין תואם לרמה המותרת על פי משרד הבריאות.

מכיוון שהקרטין עצמו אינו חודר לגוף השיערה במהלך הטיפול, אלא רק עוטף אותה מבחוץ, לא מתבצע הליך שיקומי. השיער נראה בריא יותר ומלא ברק, אך הטיפול הוא חיצוני בלבד ומתפוגג כעבור מספר חודשים וכך גם ההחלקה. במידה והמטרה היא שיער חלק לצמיתות הטיפול בהחלקת קרטין לא מספק את הסחורה, משום שהוא דורש טיפול תכוף של חידוש. כמו כן, חידוש תכוף של החלקת קרטין עשוי לפגוע בשיער ולגרום לשבירתו.

כל כמה זמן מחדשים?

החלקת הקרטין שומרת על השיער חלק לאורך זמן מוגבל, זאת מכיוון שמדובר בחומר חיצוני לשיערה שעשוי להישחק או להתקלף לאורך זמן. רחצה בים, שחייה בבריכה או חשיפה ללחות ושמש מגבירים את תהליך השחיקה וההחלקה עשויה להתפוגג כבר כעבור חודש. מצד שני, ניתן לבצע חידוש ללא הגבלה להחלקות הקרטין, אך חשוב לזכור כי השיער הופך חלש ופגום יותר מטיפול לטיפול.

סוגי השיער שמתאימים להחלקת קרטין

החלקת קרטין מתאימה לכל סוגי השיער, היא אינה גורמת נזק ממשי משום שמדובר בציפוי בלבד. לאחר הטיפול גם שיער פגום יראה בריא ומלא ברק. בשיער עבה או מקורזל במיוחד החלקת הקרטין תביא לתוצאות לא מושלמות, אך השיער כן יעבור תהליך של החלקה. לעיתים בעלות תלתלים חזקים לא יצליחו להגיע למצב של שיער חלק, אלא רק לפתיחת תלתלים עדינה באמצעות החלקת הקרטין.

שגרת טיפוח לאחר החלקת הקרטין

במטרה לשמור על זמן מקסימלי של שיער מוחלק לאחר החלקת הקרטין, עדיף לצמצם פעילות הכוללת הרטבה של השיער כמו שחייה בים או בבריכה, שהייה במקומות בעלי לחות גבוהה או חפיפה בשמפו המכיל מלחים. כמובן שניתן להתנהג כרגיל ולהנות מהחלקה זמנית, אך במידה והשאיפה היא לשיער חלק, הצורך בחידוש החלקה עלול להגיע תוך זמן קצר.

בריאות וסכנות להריון

חשוב לבדוק בדקדקנות כי החלקת הקרטין שלכם מאושרת על ידי משרד הבריאות, משום שהחלקות קרטין רבות נופלות בין הכיסאות ויוצאות לשוק ללא אישורים קבועים. לנשים בהריון מומלץ להימנע מטיפולי קרטין ככלל משום שמדובר בחומר המזיק לעובר.

מחירי החלקת קרטין

החלקת הקרטין זוכה בפרס החלקת השיער הזולה ביותר מבין ההחלקות. מצד שני, היא היחידה שאינה קבועה ומחייבת חידוש תכוף יותר מהאחרות.

חסרונות החלקת קרטין

החלקה זמנית ומחייבת חידוש תכוף שעלול ליצור פגיעה מצטברת בשיער ולשבור אותו. בנוסף מדובר בחומרים שאינם מאושרים על ידי משרד הבריאות ברוב הפעמים כך שמדובר בסכנה ממשית ועל אחריות המשתמשת בלבד.

 

החלקה אורגנית

החלקה אורגנית מבוססת על חומרים טבעיים בחלקם שמכילים גם ויטמינים ומינרלים התורמים לשיקום השיער. מכיוון שמדובר בתחום חדש יחסית, גם כאן צריך לוודא כי ניתן אישור של משרד הבריאות ושההחלקה עומדת בקריטריונים הנחוצים כדי להיקרא אורגנית.

כדי להימנע מאי נעימויות או פגיעות ממשיות בשיער ובבריאות, חשוב לבדוק טרם הטיפול כי פורמולת ההחלקה מגיעה ממוסד מוכר ומאושרת על ידי משרד הבריאות. בנוסף אסור להתפשר על מעצב השיער, מומחיותו וניסיונו הספציפי עם החלקות אורגניות.

כל כמה זמן מחדשים?

ההחלקה האורגנית אינה מוגדרת כהחלקה קבועה כך שיידרש חידוש אחת למספר חודשים עד שנה, בדומה להחלקת הקרטין. ככל שאורח החיים שלך כולל יותר בילויים בים, בבריכה או במקומות בעלי לחות גבוהה, כך הצורך בחידוש תדיר יעלה.

סוגי השיער שמתאימים להחלקה אורגנית

ההחלקה האורגנית מתאימה לכל סוגי השיער כולל שיער עבה, דק, מתולתל, מקורזל או גלי. היא מתאימה גם להחלקת שיער בלונדיני או מובהר בשונה מהחלקה יפנית, וכן לשיער צבוע או פגום.

שגרת טיפוח לאחר החלקה אורגנית

ההחלקה האורגנית תישמר לאורך התקופה הזמנית המוגדרת שלה (כשנה) ואינה מושפעת באופן ממשי משגרת היום יום. ניתן להתרחץ בים ובבריכה ללא פגיעה ממשית בטיב ההחלקה אך כן מומלץ להשתמש בשמפו ללא מלחים כדי לשמור על תוצאות מקסימליות.

בריאות וסכנות להריון

כמו בשאר ההחלקות גם כאן חשוב לוודא כי ההחלקה קיבלה אישור של משרד הבריאות, קיימות בשוק החלקות אורגניות שונות שאינן מקיימות את התנאי הזה ומהן כדאי להימנע. פרט לכך היא אינה מסוכנת או מכילה חומרים כימיים בעלי ריח חזק, ואפילו מתאימה לשימוש בעת תקופת ההריון.

מחירי החלקה אורגנית

מחיר ההחלקה האורגנית נמצא באמצע בין החלקה יפנית שהיא היקרה ביותר, להחלקת הקרטין שהיא הזולה ביותר מתוך השלוש. בהשוואה לטיפול קרטין ההחלקה האורגנית עדיפה משום שהיא תשמור על השיער חלק תקופה ארוכה יותר ובנוסף לכך, תגרום לפחות פגיעה בו בטיפולים חוזרים.

חסרונות החלקה אורגנית

ההחלקה האורגנית אינה קבועה לחלוטין ומחזיקה כשנה. לכן יהיה צורך בביקור תדיר במספרה במידה והמטרה היא שיער חלק.

 

בהצלחה!